Onze medewerkers, vakkrachten, vrijwilligers en stagiairs verrichten hun werkzaamheden naar hun beste vermogen. Dat wil niet zeggen dat er niet eens wat fout kan gaan. Als u ontevreden bent over:
dan kunt u kiezen uit de volgende 3 opties:
OPTIE 1: Informele klacht
Bespreek uw klacht met een medewerker. Dit noemen we een informele klachtenprocedure. Indien dit de klacht niet naar tevredenheid oplost, kunt u ook een formele klacht indienen. U kunt ook altijd meteen naar optie 2 of optie 3 gaan.
OPTIE 2: Formeel klacht indienen
Als uw klacht, ondanks het hebben van een gesprek met een medewerker, niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u uw klacht ook officieel melden via onze klachtenprocedure door het klachtenformulier in te vullen. U kunt er ook voor kiezen om direct een officiële klacht in te dienen. In dat geval meldt u de klacht direct met het klachtenformulier via de website.
Onze formele klachtenprocedure ziet er als volgt uit:
Bent u het niet eens met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u dit, binnen vier weken na ontvangst van het bericht, kenbaar maken bij de directeur. U wordt dan in de gelegenheid gesteld dit protest mondeling toe te lichten.
Als u hier geen gebruik van maakt, dan ontvangt u binnen twee weken na melding daarvan een definitieve beslissing van de directeur. Als u uw klacht wel mondeling toelicht, maar u en de directeur komen tijdens dat gesprek niet tot een bevredigende oplossing van de klacht, dan ontvangt u binnen twee weken na het gesprek schriftelijk een definitief voorstel voor de afhandeling van uw klacht. Daarbij wordt u gewezen op de mogelijkheid om uw klacht te melden bij de Geschillencommissie.
OPTIE 3: De Geschillencommissie
Indien bovenstaande mogelijkheden niet de klacht naar tevredenheid oplossen, kunt u uw klacht melden bij de onafhankelijke “Geschillencommissie Zorg”.
U kunt uw klacht ook onmiddellijk, zonder bovengenoemd proces te hebben doorlopen, melden bij de Geschillencommissie: https://www.degeschillencommissiezorg.nl/. Ze zullen vervolgens uw klacht verder behandelen.